środa, 20 maja 2015

Pudding z tapioki z rabarbarem


Tapioki miałam spróbować już dawno, ale w zwyczaju miałam targać do domu różne ciekawości jakie wpadną mi w ręce, a dopiero później myślałam co to jest i z czym się to je, w konsekwencji czego dużo takich nabytków wylądowało w koszu. Staram się to zmienić, co na marginesie uchroniło mnie ostatnio od nabycia owocu duriana;) , więc tapioka została wtedy na półce. Dzisiaj do niej wróciłam, tym bardziej, że zachwyciła w delikatnie różowej wersji :) W smaku różnicy raczej nie ma, ale kolor przyjemny.



Pudding z tapioki z rabarbarem i malinami

1/3 szkl. tapioki (małe kuleczki)
1/2 puszki mleka kokosowego
1 szkl. mleka
łyżka cukru waniliowego


Mleko i mleko kokosowe podgrzać w małym garnku. Dodać cukier waniliowy, zagotować. Na wrzące mleko wsypać tapiokę, zmniejszyć ogień. Gotować ok 15 min, często mieszając, by tapioka nie przywarła do dna. Wyłączyć ogień, kiedy kuleczki staną się przezroczyste. Odstawić do przestygnięcia.


Sos owocowy:
1 łodyga rabarbaru
3 łyżki konfitury malinowej

Rabarbar umyć, pokroić w cienkie plasterki. Włożyć do rondelka, dodać konfiturę, podgrzewać, mieszając, aż rabarbar zmięknie i zacznie się rozpadać. Odstawić z ognia.

Przestudzoną tapiokę przełożyć do pucharków/ szklaneczek. Polać sosem rabarbarowym, schłodzić w lodówce min. 1 godzinę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz